Bogens kapitler er forsynet med en række didaktiske greb og ideer, der udspringer af centrale problemstillinger i online undervisning. Læs dem som inspiration, eller spil med dem.
Spil TÆNK-LÆRING-DIGITALT
Spil kan bruges som en kreativ og legende læringstilgang. Spil kan hjælpe til med at se problematikker fra nye vinkler og at skabe nye tankemønstre i samarbejde med andre. I bogen og herunder finder du spillekort knyttet til hvert kapitel. Lær om fænomenerne og skab nye læringsdesign ved at bruge kortene og spille med nedenstående regler.
Regler
Træk et (tilfældigt) kort. – Hvis du ikke synes, at kortet er relevant eller interessant for din egen undervisning, så træk et nyt indtil du finder et kort, som vækker din interesse.
Diskutér med din samtalepartner:
- Har jeg været i en situation, hvor jeg kunne bruge dette greb? (Hvorfor/hvorfor ikke?)
- Hvis kortet inspirerer og du vil prøve det af….
- Hvad kunne du gøre?
- Hvad ville det betyde for dig og for deltagerne?
- Hvilke barrierer ser du?
- Bid for bid, hvad vil du gøre?
- Grib udfordringen og aftal med andre
- Hvordan vil du støttes undervejs?
- Hvornår er du lykkedes?
- Hvornår og hvordan I vil samle op?